Αντιμυθικιστική κατήχηση σε μάθημα τηλεκπαίδευσης!

Είναι γεγονός ότι από τις αρχές του 2020, ο ερχομός της πανδημίας του κορωνοϊού στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία μας επέφερε μια σειρά από δραματικές αλλαγές στον τρόπο που ζούμε και κοινούμαστε. Μία από αυτές, το κλείσιμο των σχολείων για μεγάλα χρονικά διαστήματα, εξοικίωσε εκατομμύρια οικογένειες σε ολόκληρο τον κόσμο με την εννοια και πρακτική της τηλεκπαίδευσης.

Ειδικότερα σε ότι αφορά τη χώρα μας, είναι γεγονός ότι το υπ. Παιδείας δεν ήταν απόλυτα προετοιμασμένο για τέτοιου είδους… “προωθημένες” καταστάσεις, γεγονός που είχε (και έχει) ως αποτέλεσμα την καταγραφή σημαντικών προβλημάτων που εκδηλώθηκαν στις ταχύτητες του διαδικτύου, στις ειδικές πλατφόρμες διδασκαλίας, αλλά και στην ίδια την κατάρτιση των δασκάλων και των καθηγητών, στο πλαίσιο των νέων συνθηκών.

Αφήνοντας τα προηγούμενα προλογικά πίσω μας, ερχόμαστε σε ένα τραγελαφικό περιστατικό που σημειώθηκε σήμερα 15 Δεκεμβρίου και μας γνωστοποιήθηκε από γονιό μαθητή Α’ Γυμνασίου σε σχολείο της Αττικής. Καθηγητής του… πολύπαθου, στην Ελλάδα, μαθήματος των Θρησκευτικών, προτίμησε να μην κάνει κανονικά το μάθημά του στα παιδιά, αλλά να προβάλλει στην ηλεκτρονική αίθουσα μία τηλεοπτική εκπομπή που προπαγανδίζει υπέρ της ιστορικότητας του Ιησού, απαξιώνοντας τις μυθικιστικές θέσεις που αφορούν την ιστορική ύπαρξη της πρωταγωνιστικής φιγούρας του Χριστιανισμού, δίχως μάλιστα στο σχολικό εγχειρίδιο να υπάρχει κάποια νύξη για τις διαμάχες περί ιστορικότητας που παρουσιάστηκαν στην ευρωπαϊκή ήπειρο μετά τον Διαφωτισμό. Προφανώς το μέγεθος της ενόχλησής του από τη διάδοση του Μυθικισμού, τα τελευταία χρόνια στην χώρα μας, δεν πρέπει να θεωρείται αμελητέο…

Από το screenshot που μας έστειλε ο γονιός του μαθητή της εν λόγω τάξης, “μπαρουτοκαπνισμένο” στις διαδικτυακές αναζητήσεις μέλος μας, αναγνώρισε, αναζήτησε και εν τέλει εντόπισε το επίμαχο βίντεο, που έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε εδώ. Δίχως να μπούμε στη διαδικασία να σχολιάσουμε το περιεχόμενο της συζήτησης, με τα χιλιοειπωμένα στην χώρα μας απολογητικά “επιχειρήματα” υπέρ της ιστορικότητας, που εύκολα καταρρίπτονται συνοπτικά εδώ, θα πρέπει να τονίσουμε ότι το εν λόγω βίντεο αποτελεί παραγωγή του “Apokalipsi Web TV”, μιας προτεσταντικής ιστοσελίδας που προωθεί κοινωνικά, πολιτικά και αμιγώς θρησκευτικά θέματα, πάντα μέσα από το ιδιαίτερο θεολογικό πρίσμα των εμπνευστών του.

Δεν γνωρίζουμε εάν η κα. Κεραμέως είχε εξαρχής στο μυαλό της πώς κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και εν μέσω καραντίνας, το μάθημα των Θρησκευτικών θα μπορούσε να μετατραπεί σε προτεσταντική κατήχηση, για άσχετα με τη διδασκαλία του μαθήματος ζητήματα, που μάλιστα βρίθει από ανακρίβειες και αντιεπιστημονική τεκμηρίωση.

Σαφέστατα, όμως, τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα προαναφερθέντα την φέρει δίχως αμφιβολία ο ίδιος ο καθηγητής, που σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρει ο καταγγέλων γονιός, έχει κατά το παρελθόν μιλήσει στην τάξη με υποτιμητικό τρόπο τόσο για θρησκευτές άλλων κοσμοθεάσεων, όσο και για τη θέση της γυναίκας απέναντι στον άνδρα. Είπαμε, ο οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να ακολουθεί και να εφαρμόζει στην προσωπική του ζωή τις διδασκαλίες των χριστιανικών κειμένων. Όταν, όμως, είσαι υπάλληλος του υπ. Παιδείας και διαμορφωτής της προσωπικότητας και του γνωσιολογικού επιπέδου νεαρών παιδιών, οφείλεις να τηρείς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα και τους κανόνες διδασκαλίας.

Έλληνες Μυθικιστές, 15 Δεκεμβρίου 2020

Share This Post On

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

fourteen − 1 =